Słaby stan polskich dróg powoduje szybsze zużywanie się elementów zawieszenia i ogumienia, często też przyczynia się do uszkodzenia felg, na czym polega prostowanie?
Po pierwsze felga musi być rozbrojona (bez opony), następnie sprawdza się poziom zniekształcenia i miejsca w których należny wprowadzić korektę (wyprostować) - w takich czynnościach pomaga specjalne urządzenie z pompierami wyboczenia i odchylenia
Po oszacowaniu skali nierówności oraz miejsc, w których nastąpiło wykrzywienie przechodzimy do prostowania, które jest niczym innym jak krzywieniem felgi ale w odwrotną stronę. Poprzez różnego rodzaju łapki , rozporki i trzymacze fachowiec stara się doprowadzić felgę do stanu przypominającego fabryczny. Czasami felga jest uszkodzona w tak znaczny sposób, że należny użyć palnik który podgrzeje materiał (felgę), co uczyni podgrzane miejsce bardziej plastycznym i podatnym na prostowanie. Zabieg ten jest najczęściej konieczny jest przy dużych krzywiznach.